Recenzia Elfen Lied

9. srpna 2008 v 12:27 | Miharu |  elfen lied
Toto anime ktoré má 13 častí + jeden extra DVD diel, je zmesou akcie, drámy, ecchi a v neposlednej rade hororu. Striedajú sa tu najrôznejšie kladné aj záporné pocity, ktoré vami neustále počas sledovania seriálu prestupujú a neraz vám z toho prebehne mráz po chrbte. Ak vás tieto riadky aspoň trochu zaujali, pozývam vás prečítať si nasledujúcu recenziu.

Seriál začína krvavým útekom hlavnej hrdinky Lucy z výskumného a zároveň akéhosi väzenského ústavu na jednom ostrove, kde sa v podstate odohráva takmer celý dej. Nie žeby išlo o jej krv, to nie, ale prinajmenšom polovica z ochranky príde o hlavu, alebo aspoň o nejakú tú končatinu prípadne sa rozdelia na dve polovice. Guľky z obyčajných zbraní sa jej ani nedotknú. Nakoniec sa jej podarí ujsť, ale ešte predtým ju zasiahne špeciálna strela, po ktorej padá do mora.

Na druhý deň ju nájdu na pláži Kouta so svojou sesternicou Yukou, ktorá je mimochodom do neho tajne zaľúbená a ujmú sa jej. Našťastie to nie je už tá vrahyňa Lucy, ale jej druhá osobnosť Nyu, ktorá je od nej úplne odlišná. V podstate nevie ani rozprávať. Je veľmi milá, prítulná a nenásilná. A teraz sa vráťme späť k Lucy. Je to diclonius. Sú to stvorenia ktoré majú zmenenú DNA a ich hlavným znakom sú dva zreteľné rohy vyrastajúce z lebky. Je to akýsi druh choroby a môžu ju prenášať na iných ľudí. Títo mutanti dokážu na diaľku manipulovať s vecami pomocou akýchsi neviditeľných rúk nazývaných vektory, v ktorých majú nadľudskú silu a ktoré im vychádzajú z chrbtovej časti tela.

Samozrejme že po Lucy sa okamžite rozbehne veľke pátranie zamerané na jej elimináciu. Prvý pokus sa končí nepriaznivo pre prenasledujúcu stranu a na scénu nastupuje druhý diclonius Nana, ktorá je údajnou dcérou hlavného vedca vo výskumnom zariadení Kuramu. Pre svojho otca je odhodlaná urobiť čokoľvek - aj zabiť, hoci je to v skutočnosti veľmi milé a nežné dievča, ktoré ale nemá poňatia o vonkajšom svete. Stretáva sa s naspäť zmenenou Lucy a bojujú na život a na smrť. Nana nejakým zázrakom prežíva, ale prichádza o končatiny. Ďalšou postavou je malé dievča Mayu, ktorá utiekla z domu, lebo ju jej nevlastný otec sexuálne zneužíval a matka sa o ňu nestarala. Jej sa tak isto ujme Kota s Yuko. Nakoniec prichádza tretí diclonius nazývaný číslo 35, ktorý má najväčšiu silu, hoci je to ešte len malé dievčatko, ale v krutosti neprekonateľne prevyšuje aj hlavnú hrdinku. Celý dej sa zvrtne tak, že ku Koutovy prichádza aj Nana, ktorá hľadá Lucy, no nachádza iba jej dobré ja Nyu a po menšej výmene názorov ostáva s nimi. Príbeh sa postupne zamotáva a na povrch sa dostávajú aj spomienky jednotlivých postáv, ktoré do seba napodiv zapadajú a ponúkajú odpovede na mnohé nevyjasnené otázky. Celá séria má prekvapujúce vyvrcholenie, ktoré už samozrejme neprezradím. To by bolo zhruba načrtnutie hlavnej dejovej línie.

Na tomto seriáli sa mi páčilo samozrejme okrem peknej kvalitnej grafiky a dizajnu hlavne prepracovanosť osobností jednotlivých postáv. Hoci sa mi zdalo že Kota má na svoj vek priveľmi otcovské postavenie v tejto spoločnosti. Na druhej strane ako som zistil ku koncu seriálu niet sa čomu diviť. Postava Lucy na mňa hlboko zapôsobila hoci je to v podstate záporný charakter. A človek s ňou musel aj súcitiť. Je to tak ako v živote - aj tí najhorší ľudia majú v sebe kúsok dobrého a tí dobrí v sebe majú určite aj kúsok zla.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.